h1

Testar min nuvarande kylkapacitet …

januari 15, 2008

Fick för mig att jag skulle testa vad mitt chassi och mina fläktar går för, är inne på att köpa lite nya fläktar och ev en ny nätdel för att verklgien få tyst på min dator.

Min dator består av:

Moderkort: Asus A8N-E
CPU: AMD X2 4200 (939)
RAM 3GB RAM
Gfxcard Asus EAX 1650XT 256 (ATI)

2 diskar + dvdr/rw
Sb Audigy 2.

Klockan 1832:

Cpu temp:___43
Fläkt:_____~1900 rpm

Mb:_______35
Fläkt:____ ~ 5500 rpm

Grafik:_____41
Fläkt:______Low speed (Zalman fläkt) – Programet för övervakningen fungerar ej.

Återkommer när jag har kört lite olika program, och så, eller ja, vanlig användning av min dator.
Värt att notera är att min 120mm chassifläkt är urdragen…

Uppdaterad:

Det har nu gått 45 drygt, tempen har gått upp cirka 4-7, den som gick upp mest var grafikkortet, 7 grader.

Test 2: Starta fläktarna till max och låta dem gå till kl 20:00 ungefär.

Uppdaterad 2:

Nu är fläktarna upp till max, har även dragit igång chassifläkten, 120mm. Sänkte cpu temp med 4 grader, gfxkort 5 grader, chipet, 3 grader.

Det jag som finns på inköpslistan är:

2 x 120mm fläktar, som dessutom skall vara tysta
CPU fläkt som är tyst
Chipset fläkt som är passiv, har hittat en som jag kan tänkas köpa vid tillfälle, sen blire cpufläkt, efter det, ny nätdel…

Over and out för detta test, kommer troligen en massa andra tråkiga tester i framtiden ….

2 kommentarer

  1. Hallå Fredrik! Varför har du linkat Patrik med inte mig..? nu blir jag ledsen! *gråter en skvätt* 😛


  2. jag håller med linda där.



Kommentera

