h1

Min nya box och trasig mobiltelefon!

maj 13, 2008

Då har man efter lite mejlande fram och tillbaks med Telia äntligen fått hem min nya DigitalTVbox, den jag hade strulade en del, om det inte var deras egna nät som kajkade. För att få tyst på mig då jag började kräva ersättning för typ ‘Sveda och Värk’ då jag inte kunnat kollat på TVn tillfredställande så fick jag väl boxen för att jag skulle bli tyst!
Vad ska man säga mer:  Det är en Motorola VIP1950 jag fått. En svart sådan … passa bra in i det svarta paradiset under TVn.
Självaste helhetsintrycket jag fick var ‘WOw, generöst med utgångar, etc. Den är HDready tydligen, fanns utgång för HDMI, optisk utgång för ljudet, USBkontakter som tydligen ska vara till för externa tjänster som ingår utbudet, vad det nu skulle vara ?
Det stora hela, nu, 15min senare efter lite trassel bakom TVn med alla kablar och elände så känns boxen snabb när man ändrar kanal, bilden känns skarpare, trots att jag använde samma scartkabel som den innan. 

I stora hela  så känner jag mig än så länge nöjd!

Från det ena till det andra så pajjade min mobiltelefon också… Innan jag köpte min nuvarande, Sony K850i så hade jag läst lite om folk som var helnöjda och en del sm hade märkbara skumma problem… Problemen som jag har som andra människor har haft är: Telefon som startar om sig själv, tappar täckning, till detta kan nämnas att jag redan en gång bytt en mobil på ‘DOA’ Dead on Arrival, fick en ny direkt över disken.
Anledningen till att jag nu lämnat in den är att den startat om sig vid fåtal gånger, inte tänkt så mycket på det tills i morse, då jag vaknade av att min hemtelefon ringde, trodde först att de var jobbet och att jag försovit mig, visade sig sedan när jag kollade på klockan att den var betydligt mer än för att fått börja tidigt på jobbet. Hur som helst, kollade min telefon, tyckte de var konstigt att den aldrigt väckt mig, skulle gå upp vid 09 hade jag tänkt, men icke… Telefonen var stendöd! Fick ett par MMS av en vän under natten, sen dog telefonen… helt galet. Blev en panik resa till Uppsala, Telia butiken, lämnade in den, fick en gammal Nokia, fy bubblan, går ju inte att skriva SMS och så, kajkar verkligen ur! Så 10 dagar ska det ta innan jag får min telefon tillbaks, känns bra!

I stora hela om Telia, nog för att de är dyra, har en otroligt otrevlig kvinna arbetandes i deras butik i Uppsala så lär jag ändå ge TeliaFelia en stor eloge för deras service och så, då jag kan bli rätt grinig när saker och ting ej fungerar!  I dessa serviceärenden så får Telia 4 av 5 möjliga Fredlutts… Bakslag på den gamla, slitna Nokia:n 🙂

Nu har jag skrivit sönder denna blog med helt ointressaanta fakta!

Tack och Hej!!

Kommentera

