h1

vart är världen på väg ?

juli 12, 2008

Tjoooooo!!

Klockan nu är mitt i natten och jag borde lägga mig, men min kalla Becks tar emot för mycket för at jag ska kunna lägga mig just nu :p
Har ganska nyligen kommit hem från Uppsala, har träffat min käre bror Henke! Druckit lite öl och cider för hans del, han blev nyfiken då jag beställde en Brooklyn Lager, han smakade på den och påstpd att den smakade rök ? hm, killen vet verkligen inte vad han pratar om! Killen som fick mig att prova Brooklyn Lager var Mulen, även kallad Andreas…. Sen vet jag att jag såg flaskan hos min Challe och tänkte, men hm, borde kanske ge den en ny chans… köpte den sist jag var ute med katta och så … Och idag, Fredag var jag till stan och uträttade ett litet ärende på stna och så, sprang förbi bolaget, och köpte mig Brooklyn Lager, kanske ska visa grabbarna grus i Tierp den ölen 🙂

Hm, jag och min bror hade ganska mycket och prata om, trodde mest att det skulle bli prat om Ikariam, Ikariam är ett nätbaserat spel, spelas direkt via webläsarn…. www.ikariam.se , Ett annorlunda tidsfördriv… Jag och brorsan kom fram till en massa saker, dock som inte är värt och nämna här, får ni nog allt vara nyfikna, lär inte direkt säga vad de gäller och till vem/vilka heller … *fnissa*
Fick ikväll höra att folk bjuder in sina vänner till brölopp via Facebook, börjar fundera allvarligt om det är något fel på denna värld, jag vill inte ha inbjudan via facebook elller email, det är så otroligt snålt, min farmor vet knappast vad en dator är, ska lära henne vad Facebook är, för övrigt så kan nämnas att jag inte heller har något facebook konto, lär nog inte fixa det heller trots folk som tycker att det är så bra…

Äh, Internet är skit, bara en drog som folk blir beroende av, och framför allt snurrar de in sina liv kring detta totalt, och förväntar sig att många andra människor ska vara aktiva där och läsa allt som händer och sker.. äh, förstår bara inte !!

 

SKitsamma, meningslös blogg, ja, jag vet!

Till sist vill jag bara säga att jag älskar min Katariina, MASSOR!!!!!!!!

2 kommentarer

  1. Jag förstår inte heller vart världen är på väg, vad hände med snigelposten? Jag tycker faktiskt attd et är roligare att fåp brev och kort via den än via internet. Bröllopet ja, brudgumens bäste vän hade inte facebook… Han fick iofs reda på brölloåpet, men ganska sent.. Men ja, folk som tar för givet att man har facebook eller läser bloggar lever nog ganska farligt… Det är väldigt många som inte är aktiva, speciellt inte folk över 60… Det finns så mycket annat än bara internet… Hmm… Jag flummar bara nu, men ja, håller med dig om att internet är skit ibland, det verkar som att världen stannar upp för en del människor om internet dör i några dagar..


  2. Ja världen är helt ute på fel banor känns de som.
    Jag har tydligen tackat nej till en fest på facebook som en kompis ska ha i aug.
    Hon fråga igår om jag ej kommer på festen.
    Jo mina planer är de svara jag.
    Då sa hon att jag tackat nej på facebook.
    Jag ignorerar allt jag får där… Är inte inne på den sidan så ofta längre. Den är inte så bra som alla säger
    Håll dig ifrån den du!
    Hoppas ni får trevligt ikväll.
    Vi far iväg till sundsvall snart vi
    Trevlig helg
    KRAM



Kommentera

